Sport 15 je českobudějovický kamenný obchod se sportovním vybavením a zároveň provozovatel řady specializovaných sportovních e-shopů „x-obchod.cz“. Firma dynamicky vstoupila do internetového prostředí a v souvislosti se zvětšováním šíře záběru hledala identitu pro všechny své aktivity. Navrhl jsem pro ni otevřený modulární systém jednotného vizuálního designu založeném na stejném základu loga – symbolu složeném z devíti kruhů. Tyto kruhy symbolizují vždy jeden základní prvek pro sport, jemuž se příslušný e-shop věnuje: například stylizovaný florbalový či hokejbalový míček, hokejový puk, kolečka in-line bruslí. Zároveň jsem se vyplněním vybraných kruhů v poli snažil konkrétní sporty charakterizovat počátečním písmenem („F“ pro florbal, „P“ pro Polar-obchod), hokejkou pro hokej, tři vyplněné spodní kruhy symbolizují tři kolečka in-line bruslí, apod.
Sport 15 is a private business operating a physical store with sports equipment in České Budějovice on one hand and several specialized sports e-shops “x-obchod.cz“ on the other hand. The company entered dynamically the online environment and in connection with increasing its portfolio it was looking for the identity for all their activities. I have designed an open modular system of uniform visual style for them, based on one aspect of the logo – a symbol composed of nine circles. These circles symbolize always one basic element of the sporting activity the respective e-shop is oriented to: for example, a stylized floorball ball, a hockey puck, in-line skate wheels etc. At the same time, by filling the selected circles in the field, I tried to distinguish the specific sports activity with an initial letter („F“ for floorball, „P“ for Polar-shop), a hockey stick for hockey, three filled bottom circles symbolize three wheels of in-line skates, etc.
Pro zajímavost zde uvádím i první pracovní verzi založenou na obdélnících s rohem oříznutým dle loga Sport 15 (toto logo nepochází ode mne, klient je už používal).
As a matter of interest, I am presenting here also the very first draft version based on rectangles with a cropped corner matching with the logo of the company Sport 15 itself (I am not the author of this logo, the company is already using it for some time).
Označení kamenného obchodu Sport 15 na Pražské třídě v Českých Budějovicích vzniklo v návaznosti na vizuální styl e-shopů a má za úkol alespoň hlavní z nich propagovat. Řešení má smozřejmě i logiku ve skutečnosti, že obchod slouží i jako výdejní místo e-shopů.
The signage of the physical store of Sport 15 on Pražská třída in České Budějovice was created based on the the visual style of the mentioned e-shops. Its task is to promote at least the main e-shop. Of course, the solution makes sense because of the fact that the physical store serves also as the delivery point of the e-shops.
Na systém řešení log e-shopů logicky navázal jednotný webdesign responzivních e-shopů. Brouzdáte-li mezi nimi, vždy by mělo být jasné, že jste svým způsobem stále na jednom místě – „pod jednou střechou“.
The system of the logos was logically followed by a uniform web design of the responsive e-shops. When browsing around them, it should always be clear that you are on one place, „under one roof“.